Časté dotazy



Jaké jsou výhody operativního leasingu od tibiQ GO:

Pronájem vozidla – operativní leasing – je velmi efektivní forma pořízení vozidla. Při pronájmu vozidla odpadá nutnost vynaložit vysoké finanční prostředky, protože je hrazena pouze pravidelná měsíční splátka. Veškeré starosti spojené s objednáním, dodáním, přihlášením a provozem vozidla jsou na bedrech leasingové společnosti. Pokud je leasingový nájemce plátcem DPH a neuplatňuje výdajové paušály a vozidlo používá ke své podnikatelské činnosti, je celá splátka operativního leasingu daňovým nákladem a lze si z ní odečíst DPH. Výhodou námi nabízeného produktu je jednoduchý proces schválení smlouvy bez nahlížení a zápisu do bankovních a nebankovních registrů.

Kdo si může vůz pořídit?

Vůz na operativní leasing si může pořídit fyzická osoba – podnikatel, resp. právnická osoba anebo fyzická osoba – spotřebitel.

Může vůz užívat i třetí osoba (rodina atd.)?

Je zakázáno vůz dále pronajímat/zapůjčovat za úplatu. Krátkodobé nepravidelné zapůjčení blízkým osobám je dovoleno. Veškerá práva a povinnosti vyplývající z Podnájemní smlouvy vždy nese a odpovídá za ně podnájemce uvedený ve smlouvě.

Jaké jsou dodací lhůty po objednání?

Orientační termíny dodání bývají uvedeny u konkrétních nabídek vozů, dotazy rádi zodpovíme na naší zákaznické lince 296 181 720. Je však nutné upozornit, že uvedené termíny jsou vždy orientační a dodání vozidla se řídí možnostmi a pravidly daného výrobce. Vždy děláme maximum pro to, aby byla vozidla klientům dodána co možná nejdříve. U vozidel z kategorie „Krátkodobý pronájem“ je většina vozidel připravená ihned k předání.

Lze změnit nabízenou specifikaci vozu či smlouvy? Mám zájem o tažné zařízení/střešní nosiče/jiný audiosystém/potahy/jinou motorizaci/jiné POV/HAV pojištění apod.

Při sestavování specifikace vozidla vždy vycházíme z pravidla „nejlepší poměr cena/výkon“, a proto jsou specifikace fixně dané. Změny zpravidla negativně ovlivňují výši splátky. Pokud přesto budete mít specifický požadavek, kontaktujte nás na naší zákaznické lince 296 181 720.

Lze prodloužit již aktivní nájemní smlouvu?

Zejména smlouvy kalkulované na 6 nebo 12 měsíců nelze prodlužovat. U smluv s delší dobou pronájmu je možné zažádat o informaci, zda je prodloužení možné a za jakých podmínek. Z naší zkušenosti je zpravidla nejvýhodnější varianta vozidlo v plánovaném termínu vrátit a začít užívat nové vozidlo. U vozidel z kategorie „Krátkodobý pronájem“ je možné flexibilně nastavovat dobu trvání smlouvy a také ji v průběhu zápůjčky upravovat.

Jaký je stav dodávaných vozidel?

V nabídce u každého vozidla je uvedeno, zda se jedná o nové či zánovní (ojeté) vozidlo. U nových vozidel je vozidlo ve stavu „nového vozidla“. Pokud v nabídce není uvedeno jinak, vozidlo není vybaveno dálniční známkou. Z výroby je také ve vozidle minimální množství paliva – zpravidla cca 5 litrů. Vozidla jsou z výroby vždy vybavena letními pneumatikami. Stav zánovních (ojetých) vozidel je individuální s tím, že případná poškození, stav tachometru apod. vč. fotodokumentace jsou vždy zaznamenány v předávacím protokolu. Vozidla z kategorie „Krátkodobý pronájem“ jsou předávána s plnou nádrží a ve většině případů s dálniční známkou.

Kde bude vůz k převzetí?

Vozy se standardně přebírají a zároveň vrací v našem Zákaznickém centru na adrese Ke Kopanině 406, 252 67 Tuchoměřice, a to vždy pouze po předchozí domluvě.

Jak je to s pneumatikami?

Všechna nová a zánovní (ojetá) vozidla jsou výrobcem vybavena letními pneumatikami bez ohledu na roční období v době předání. Druhá sada zimních pneumatik není zahrnuta ve splátce, není-li u konkrétní nabídky uvedeno jinak. Vozidla z kategorie „Krátkodobý pronájem“ jsou předávána na sezónních pneumatikách (letní – od 1.4. do 31.10.; zimní od 1.11. do 31.3.).

Platím garanční prohlídky v době záruky? Kdy ji mám povinnost nechat provést?

Servisní intervaly a povinnosti garančních prohlídek se vždy řídí pokyny daného výrobce. Vždy je nutné se seznámit s pravidly servisních prohlídek – tyto informace jsou k dispozici v servisní knize, návodu k obsluze či palubním systému. Je nutné věnovat těmto pravidlům vysokou pozornost. Některá vozidla automaticky „hlásí“ potřebu garanční prohlídky, ale ne všechna. Je povinností podnájemce servisní intervaly dodržet. Pokud dojde k nedodržení servisního intervalu, hrozí nejen ztráta záruky, a tím i riziko významných vícenákladů, ale také vysoké sankce a pokuty. V případě vracení vozidla po konci leasingu musí být případný servis také proveden, a to i v případě, že se stanovené limity (nájezd kilometrů či doba) teprve blíží (např. palubní počítač signalizuje „servis za 1 500 km“). V opačném případě bude servis proveden, ale náklady budou účtovány Podnájemci. Servisní náklady jdou k tíži podnájemce, pokud to není v konkrétní podnájemní smlouvě uvedeno jinak. U vozidel z kategorie „Krátkodobý pronájem“ jsou náklady za pravidelné servisní prohlídky již zahrnuty ve splátce.

V jakých servisech mohu provádět servisní úkony?

Tato informace je uvedena v driver setu (instrukce pro uživatele vozidla), který je dodáván ke každému vozu. V tomto dokumentu naleznete informace, jak postupovat nejen v případě garančního servisu, ale také nehody apod.

Mohu s vozem vycestovat do zahraničí? Do kterých zemí mohu vycestovat?

S vozem lze vycestovat do zemí, jejichž území je v působnosti pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla (POV). Seznam těchto zemí naleznete na tzv. Zelené kartě.

Jaký je povolený nájezd kilometrů?

Celkový kalkulovaný nájezd kilometrů je uvedený v nabídce a následně také v Podnájemní smlouvě nebo jiné smluvní dokumentaci. Je vždy nutné tento nájezd dodržet, resp. nepřekročit jeho maximální hranici. V případě překročení této maximální hranice je v rámci závěrečného vyúčtování po konci smlouvy Podnájemci účtován poplatek za každý takto přejetý kilometr. Sazba tohoto poplatku je uvedena v podnájemní smlouvě nebo jiné smluvní dokumentaci. Ke vyúčtování případných kilometrů dochází i v případě, kdy dojde k dohodě o dřívějším ukončení smlouvy. Výpočet se pak provádí poměrnou částí, tj. původní nájezd přepočítaný na jeden den vynásobený počtem dnů trvání smlouvy do jejího ukončení. Tato hodnota je pak porovnávána se skutečným nájezdem v době jejího předčasného ukončení.

Jaká je ve smlouvách sjednaná spoluúčast v případě pojistné události?

Konkrétní výše spoluúčasti je vždy uvedena v Podnájemní smlouvě. Zpravidla je 5 % min. 5 000,- Kč anebo 10 % min. 10 000,-Kč. Spoluúčast vyjadřuje částku, kterou v případě zaviněné pojistné události hradí Podnájemce. U některých Podnájemních smluv je nastaven tzv. „Domovský servis“, u kterého je režim spoluúčasti kombinovaný. Při využití opravy v Domovském servise (místo je vždy uvedeno) je spoluúčast 5 % min. 5 000,- Kč, v případě využití jiného servisu je spoluúčast 10 % min. 10 000,- Kč. U vozidel z kategorie „Krátkodobý pronájem“ je možné u některých vozidel sjednat doplňkové pojištění s 0 % spoluúčastí

Můžu vrátit vůz dříve než po dohodnuté době nájmu?

Předčasné ukončení smlouvy je po dohodě možné, ale je spojeno s dodatečnými vícenáklady. Ty jsou vyčíslovány v každém konkrétním případě individuálně. U vozidel z kategorie „Krátkodobý pronájem“ je možné vozidlo vracet kdykoli.

Mohu vozidlo odkoupit do svého vlastnictví?

Pokud máte zájem o odkup vozidla, kontaktujte nás prostřednictvím kontaktního formuláře nejdříve dva měsíce před, nejpozději však měsíc před řádným koncem leasingové smlouvy. Do zprávy uveďte aktuální stav najetých km, abychom byli schopni Vám sdělit cenu, za kterou je možné vůz odkoupit.

Mám nárok na náhradní vůz po dobu opravy/dobu dodání nového vozu?

Existuje několik možností, jak získat náhradní vozidlo. Jsou to například asistenční služba výrobce, záruka mobility, asistenční služba z pojištění, z povinného ručení viníka nehody apod. Konkrétní podmínky zapůjčení vozidla se v každém z výše uvedených případů řeší individuálně a mají specifické podmínky. Bližší informace k náhradním vozidlům Vám rádi poskytneme na naší infolince.

Jak probíhá zhodnocení stavu vozu při vrácení

Bude-li na voze nalezeno neakceptovatelné poškození, bude vyúčtováno dle pravidel a metodiky spol. DEKRA (ta je ke stažení na klientském portále v sekci „Ke stažení“). Neakceptovatelné poškození je následně vyúčtováno na Podnájemce. Doporučujeme tedy případná neakceptovatelná poškození předem konzultovat s námi a případně je opravit v rámci pojistné události. Oprava musí být uskutečněna ještě před vrácením vozu. Vůz musí být vrácený bez svítících kontrolek signalizující závadu vozu, nízký stav oleje, pravidelnou servisní prohlídku apod. a s PHM v dostatečném množství na min. 100 km. U vozidel z kategorie „Krátkodobý pronájem“, které bylo zapůjčeno s plnou nádrží PHM, musí být vráceno opět s plnou nádrží. Stav vozidla je opět při vrácení posouzen a případné opotřebení je účtováno dle podmínek dané smlouvy.

Vyúčtování smlouvy po vrácení vozu

Vlastní konečné vyúčtování probíhá zpravidla nejdéle do 2 měsíců od vrácení vozidla. V rámci tohoto vyúčtování jsou účtovány (fakturovány) případné nadlimitní kilometry a nadměrné opotřebení vozu. Toto vyúčtování vč. případných dalších neuhrazeních faktur je započteno vůči složené peněžité jistotě. Zbylá část této jistoty (kauce) je následně vrácena Podnájemci.




Časté dotazy

Nevíte si rady? Na spoustu vašich otázek odpovíme na naší stránce Časté dotazy...

Dokumenty ke stažení

Důležité dokumenty v PDF. Všeobecné obchodní podmínky, Zásady ochrany osobních údajů...

O nás

Společnost tibiQ GO poskytuje služby v oblasti středně a dlouhodobého pronájmu vozidel...

Kontaktujte nás

Zeptejte se na jakékoliv dotazy týkající se aut.

V dnešní nejisté době může být uzavírání smluv na delší období rizikové a pro některé klienty odrazující. Právě proto společnost tibiQ GO, jako jedna z mála na trhu, nabízí nejen smlouvy na delší období (36 nebo 48 měsíců)...


Více info

Prodej vozů po operativním leasingu


Nabídka vozů

S cookies se žije lépe
Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek příjemnější a byli jste stále v obraze o našich službách, používáme různé cookies. Jsou to jak nutné cookies (nezbytné pro správné fungování webu), tak analytické (pomáhající nám zlepšovat náš web dle vašich preferencí) a marketingové (umožňující nám oslovit vás relevantní nabídkou našich služeb na stránkách partnerů jako je Facebook nebo Seznam). K jejich využití potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na Přijmout všechny.